TABULA | Nowa identyfikacja wizualna Notre-Dame w Paryżu / A new visual identity for Notre-Dame in Paris | Instytut Francuski w Polsce

Przejdź do treści
Formularz wyszukiwania

TABULA | Nowa identyfikacja wizualna Notre-Dame w Paryżu / A new visual identity for Notre-Dame in Paris

Kultura i sztuka 12/05/2025 Warszawa
TABULA | Nowa identyfikacja wizualna Notre-Dame w Paryżu / A new visual identity for Notre-Dame in Paris
Jak nadać materialny kształt duchowej niematerialności ? W jaki sposób zharmonizować sacrum i profanum, nie zatracając tożsamości katedry Notre Dame?
W trakcie odbudowy katedra Notre Dame zyskała nową identyfikację wizualną. Instytut Francuski ma zaszczyt zaprosić Was na spotkanie z Laurent Ungererem, projektantem i założycielem agencji projektowej c-album, której powierzono zadanie opracowania nowej tożsamości wizualnej katedry.
 
Poniedziałek 12/05/2025 17:00
Warszawa

Instytut Francuski w Warszawie

ul. Widok 12

Czas trwania : 1,5 godz / Duration : 1.5 hours 

Spotkanie o 17:00 w języku angielskim i o 18:30 po francusku / 5:00 PM in English and 6:30 PM in French

Zapisy obowiązkowe przez formularz / Registration required via the form

Projekt Tabula to wyjątkowe spotkanie z przedstawicielem agencji c-album, którego celem jest przede wszystkim przedstawienie nowej identyfikacji Notre Dame, ale również wyjawienie kulisów procesu twórczego tego wielkiego przedsięwzięcia, w którym kluczową rolę odegrały historia, architektura, przestrzeń i ludzie.
Spotkanie ma formę performatywnej konferencji, wykorzystującej osiem wielkoformatowych zeszytów inspirowanych średniowiecznymi manuskryptami, które pomogą zanurzyć się Wam w estetyczne i duchowe wyzwania tego projektu.

Laurent Ungerer

Absolwent École des Arts Décoratifs w Paryżu, Glasgow School of Art oraz Istituto Europeo di Design w Mediolanie. W 1985 roku dołączył do paryskiej agencji Jeana Widmera, gdzie przez dziesięć lat specjalizował się w tworzeniu identyfikacji wizualnych dla instytucji kultury. W 1996 roku założył agencję projektowania graficznego c-album, którą rozwija wraz ze swoimi współpracownikami : Jean-Baptiste'em Taisne'em, Tiphaine Massari, Anną Radecką, Agathe Hondré i Raphaëlem Johnem. Swoją działalność koncentruje w sektorze kultury, współpracując regularnie z takimi instytucjami jak Réunion des musées nationaux – Grand Palais, Muzeum Picassa, Międzynarodowa Rada Muzeów (ICOM), Comédie-Française czy Fundacja Louis Vuitton, dla których opracowuje systemy identyfikacji wizualnej.

Zapisy

 

- ENG

How can one give material form to spiritual immateriality ? How can the sacred and the secular be harmonised without compromising the cathedral’s identity ? During the reconstruction, Notre-Dame Cathedral gained a new visual identity. The French Institut is honoured to invite you to a meeting with Laurent Ungerer, designer and founder of the c-album design agency, which was entrusted with the task of developing the cathedral’s new visual identity.

Tabula is a unique encounter with a representative of the agency, aiming not only to present the new identity of Notre-Dame, but also to unveil the creative process behind this major undertaking — one in which history, architecture, space and the public played a central role.

The event takes the form of a performative conference, using eight large-format notebooks inspired by medieval manuscripts, immersing the audience in the aesthetic and spiritual challenges of the project.

Laurent Ungerer 

Studied at the École des Arts Décoratifs in Paris, the Glasgow School of Art, and the Istituto Europeo di Design in Milan. In 1985, he joined Jean Widmer’s agency in Paris, where he spent ten years specializing in the creation of visual identities for cultural institutions. In 1996, he founded the graphic design agency c-album, which he developed together with his partners Jean-Baptiste Taisne, Tiphaine Massari, Anna Radecka, Agathe Hondré, and Raphaël John. His work is focused on the cultural sector, and he regularly collaborates with institutions such as the Réunion des musées nationaux – Grand Palais, the Picasso Museum, the International Council of Museums (ICOM), the Comédie-Française, and the Louis Vuitton Foundation, for whom he designs visual identity systems.

Registration