Festiwal Sacrum Profanum | Instytut Francuski w Polsce

Przejdź do treści
Formularz wyszukiwania

Festiwal Sacrum Profanum

Kultura i sztuka 6—11/11/2025 Kraków
Festiwal Sacrum Profanum
Sacrum Profanum powraca ! W dniach 6–11 listopada 2025 roku Kraków ponownie stanie się przestrzenią spotkań sztuki i życia codziennego. Tegoroczna, 23. edycja festiwalu koncentruje się na improwizacji, intuicji, interakcji oraz inspiracji, a w jej programie znajdą się propozycje, które wymykają się prostym definicjom koncertu. Publiczność doświadczy muzyki w dialogu z teatrem, performansem, literaturą, sztukami wizualnymi oraz przestrzenią publiczną (projekty site-specific). 
6—11/11/2025
Kraków

Poniżej informacja o projektach odwołujących się do francuskiego dziedzictwa kulturowego i z udziałem francuskich artystów:

GENEZA, 9, 10, 11 listopada, o świcie i zmierzchu, na Błoniach i Kopcu Kraka

Utwór You Origin skomponowany przez Stephena O’Malleya. Powstał jako dzieło dedykowane megalitycznym blokom skalnym w Carnac w Bretanii i składa się z czterech sekwencyjnych, akustycznych części. Teraz z powodzeniem adaptowane jest do wykonania w innych nietypowych miejscach – w Krakowie zabrzmi przy kopcu Kraka i na Błoniach. To muzyka służąca kontemplacji upływu czasu, zmieniającego się światła, rozchodzącego się dźwięku i kontaktu z przyrodą i jej naturalnym cyklem wyznaczanym przez Słońce.  

LA NOVIA, 10 listopada, 20:00, Cricoteka

La Baracande proponuje nowe spojrzenie na tradycję lamentowania. Kontynuuje eksplorację pieśni przekazanych przez Virginię Granouillet, śpiewaczkę i koronczarkę z Górnej Loary we Francji. Wszystkie utwory tradycyjne pochodzą z repertuaru Virginie Granouillet (1878–1962), zebrane przez Jeana Dumasa w Roche-en-Régnier, Górna Loara.

InstaImprowizacja IV : 10 listopada, g. 18:00  : Jérôme Noetinger (magnetofony szpulowe), Jakob Kullberg (wiolonczela), MOCAK

InstaImprowizacje to główne pasmo koncertów tegorocznej edycji. Każdego dnia łączymy parę artystów, którzy dotąd ze sobą nie pracowali i zapraszamy ich do improwizacji we wnętrzu i wespół z instalacją dźwiękową Konrada Smoleńskiego EVERYTHING WAS FOREVER UNTIL IT WAS NO MORE, która reprezentowała Polskę na weneckim Biennale w 2013 roku.

Szczegółowy program festiwalu na stronie organizatora.

Festiwal otrzymuje wsparcie oraz patronat Instytutu Francuskiego w Polsce.